[ Print ]  [ Close ]

http://nat.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20106   , 1403/02/19


برگزاری سی و هشتمین گردهمایی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه

در ابتدای این گردهمایی دکتر کردنائیج معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به موضوع گردهمایی که تقدیر از استادان نمونه و سرآمد است گفت: سرآمدی مبنای گردهمایی امروز و موضوعی است که حول آن جمع شده ایم. در بحث مدیریتی اگر بخواهیم در خصوص سرآمدی صحبت کنیم، باید به ویژگی های سازمان سرآمد اشاره کنم. اما یک ویژگی بسیار مهم است و آن چابکی سازمان است.
وی افزود: بحث چابکی یکی از مباحث بسیار اساسی است. وقتی از چابکی سازمان صحبت می کنیم توانایی در احساس، ادراک و پیش بینی تغییرات محیطی سازمان مد نظر است. سازمان چابک به موقع متوجه تغییرات می شود (احساس) و این تغییرات را ریشه یابی و علت یابی می کند (ادراک) و در نهایت برای آینده خود به پیش بینی دست می زند (پیش بینی) تا بتواند نسبت به تغییرات محیطی ایجاد شده واکنش درست نشان دهد. در قرن حاضر با تغییرات بسیاری مواجه هستیم، پس پیش بینی تغییرات، مهم و ضروری است.
دکتر کردنائیج  ادامه داد: اینکه با تغییرات همراه شویم و یا تغییرات را به نفع خود، دستکاری کنیم حائز اهمیت است. دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان یک دانشگاه پیشرو که در رتبه های برتر کشور قرار دارد، این ویژگی (چابکی) را در خود نهادینه کرده و آن احساس، ادراک و پیش بینی تغییرات را همواره در خود داشته است.
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: سازمان ها اگر بخواهند از ویژگی چابکی برخوردار شوند باید قابلیت های چابکی را در خود ایجاد کنند. قابلیت های چابکی شامل پاسخگویی، سرعت، شایستگی و انعطاف پذیری است. داشتن قابلیت های پاسخگویی (توان پاسخ به مسائل) سرعت ( سریع به مسائل پاسخ داده شود) شایستگی ( سرمایه های انسانی دانشگاه شامل استادان، کارکنان و دانشجویان که همگی از بهترین ها هستند) و انعطاف پذیری (کنار آمدن با تغییرات) به چابکی سازمان می انجامد.
دکتر کردنائیج  در پایان اظهار داشت: اگر دانشگاه تربیت مدرس در جایگاه دوم کشور قرار دارد و در بین 10 دانشگاه برتر جهان اسلام می درخشد، به دلیل چابکی سازمان و پاسخگویی مناسب نسبت به تغییرات محیطی است. باید این قابلیت ها و ویژگی ها را بهبود ببخشیم تا در قرن 21 با وجود تحولات بسیار که با آن مواجه هستیم، دانشگاه تربیت مدرس را به جایگاه مناسب خود برسانیم و زمینه پیشرفت روز افزون آن را فراهم کنیم.
در ادامه دکتر سعیدی مدیر دفتر امور هیأت علمی دانشگاه به ارائه گزارشی از روند انتخاب اساتید نمونه دانشگاه، اساتید نمونه کشوری، اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه، اساتید سرآمد آموزشی کشور، اساتید ممتاز دانشگاه و معاونین آموزشی نمونه دانشگاه پرداخت.
گفتنی است دانشگاه تربیت مدرس در حال حاضر 759 عضوهیأت علمی دارد که از این تعداد 400 نفر رسمی-قطعی، 148 نفر رسمی-آزمایشی، 190 نفر به صورت پیمانی و 21 نفر بطور قراردادی مشغول فعالیت آموزشی-پژوهشی هستند.
در بخش دیگری از سی و هشتمین گردهمایی مدیران گروه های آموزشی، با حضور دکتر فرهاد دانشجو و هیات رییسه دانشگاه از استادان نمونه و سرآمد تقدیر شد.


13:34 - دوشنبه 8 خرداد 1402    /    شماره خبر : 20106    /    تعداد نمايش خبر : 493